Sunday 6 November 2011

Coretan Buat Diriku...


♬ •♩ "Malam kau bawalah rinduku, Untuk dirinya

 yang jauh dari ku, Agar dia tidak kesepian, 

Selalu rasa ada cinta agung...Hujan bawa air

 mata ku, Yang mengalir membasuh luka ku, Agar

 dia tahu ku terseksa, Tanpa cinta dia di hatiku...

(OMBAK RINDU, 2011)" ♩ •♬



 


   
nasihat seorang sahabat buat sahabat :

"Kalau kita sayangkan seseorang tu kita kena lepaskan dia.
aslina, as punya perjalanan hidup masih panjang.
ada sebab kenapa as sambung belajar
dan sebab dia datang dalam hidup as adalah sebagai salah satu dugaan yang Allah beri untuk uji ketabahan hati as
jadi as mesti tabah.
Perempuan tak boleh lemah di depan lelaki aslina
akan ada lelaki lain untuk as nanti.
Sesungguhnya Allah telah tetapkan jodoh bagi setiap hamba-hambanya.
Hadapi hidup dengan riang.
sebab bila kita suka hati semua benda jadi positif.
Kita kan sentiasa dalam proses pembelajaran
Itulah kalau boleh as tumpukan pada study, keluarga
Sebab study dan keluarga lebih penting.
sebab yang nak berjaya esok pon adalah diri kita
dan yang nak menyenangkan keluarga kita pun adalah diri kita sendiri
Allah akan balas semuanya nanti dengan kebahagiaan kepada kita,InsyAllah.
Mungkin dia bukan untuk as dan mungkin juga ya.
apa yang boleh kita buat hanya berdoa kepada Allah kerana Dialah yang Maha Mengetahui segalanya.
just take your time jangan rush rush.
rilex dan chill dan selalulah hargai peluang kehidupan ini."

(FIRAH AN-NUR, 2011)




Hai CINTA, Setelah hidupnya aku selama 21 tahun..pelbagai onak dan duri telah aku lalui..bermacam-macam rintangan yang aku telah redahi..tetapi berbekalkan semangat yang ada..walaupun hanya sebesar zarah..aku tidak menoleh kebelakangan..aku terus ke depan dan depan..Seandainya aku mengundur langkah walaupun setapak..aku belum yakin..aku boleh berjaya sampai ke tahap ini..Inilah lumrah kehidupan..sekiranya kita tiada semangat dalam hidup..maka dengan mudahlah kita tertinggal di belakang..jikalau sudah tertinggal..belum tentu sesiapa mahu menolong kita..apa yang aku faham dengan kehidupan..ia umpama layang-layang yang bertali..membawa maksud..sebuah kehidupan yang memerlukan petunjuk..cuba kita bayangkan..layang-layang tanpa tali..sudah tentu ia melayang-layang di bawa angin yang bertiup tenang...walaupun perjalanan aku masih jauh..tapi serba sedikit aku banyak mempelajari apa itu kehidupan..apa yang dilihat,apa yang didengar..daripada situlah kita dapat menilai sebuah kehidupan..sekian..




No comments:

Post a Comment